Journal of VolgSMU
Quarterly scientific-practical journal

UDK: 616-01; 616-7; 616-072.1-71

THE COMPLEX OF PEDAGOGICAL TOOLS TO ENABLE VIRTUAL SIMULATION TRAINING OF VIDEOLAPAROSCOPIC SURGERY

E.E. Lukoyanychev1, A.I. Rotkov2, A.A. Bodrov3, M.N. Kiselev4, I.A. Pampukha4

1ГБУЗ НО «Городская клиническая больница № 7 Ленинского района г. Нижнего Новгорода имени Е.Л. Березова», 2ГБУЗ НО «Городская клиническая больница № 35 Советского района г. Нижнего Новгорода», 3ГБУЗ НО «Городская клиническая больница № 12 Сормовского райо

Abstract

The goal of the research is to ensure a high level of practical training of surgeons in the course of thematic advanced training in laparoscopic surgery with the use of a virtual simulator. The developed complex of pedagogical tools allows to assess the level of learning and skills versatile, quickly (in 35 minutes) and objectively, and the questionnaire allows to make justified adjustments to the training program depending on the individual characteristics of the students multifaceted and without significant expenditure of time. Application of the complex allows to accumulate an array of information flows learning, as a foundation for developing new pedagogical technologies.

Keywords

simulation training, laparoscopy, surgery.

Contacts

Егор Евгеньевич Лукоянычев – к. м. н., врач хирургического отделения ГБУЗ НО «Городская клиническая больница № 7 Ленинского района г. Нижнего Новгорода имени Е.Л. Березова», e-mail: egorlukoyanychev@ yandex.ru